Thursday, April 12, 2018

Buat Duit Dengan Mobile Spa

Lepas SPM, mesti ramai adik adik yang terfikir hala tuju masing-masing kan?

Apa nak buat lepas SPM ?




Kahwin ? Calon belum ada. Diri sendiri juga perlu ada pelajaran & pendapatan dahulu. 

Sambung belajar ? Perlu tunggu keputusan SPM keluar dulu. Lama juga kalau nak tunggu sahaja buang masa macam tu. 

Goyang kaki ? Memang seronok tak perlu berat kepala fikir maca-macam hal. Tapi ni salah satu ciri orang malas. Saya bercita-cita dan berwawasan tinggi !

Yes yes. Saya perlu KERJA UNTUK TAMBAH PENDAPATAN. Atau lebih spesifik, Kerja part time sementara keputusan SPM keluar & sementara saya diterima masuk belajar di mana-mana institusi pengajian. Saya ada cita-cita, tapi apa salahnya saya buat kerja yang mendatangkan hasil untuk beberapa bulan ini. Boleh juga digunakan untuk perbelanjaan ketika di universiti nanti. Ringan juga beban mak ayah :)

Satu lagi masalah.

Nak kerja part time, tapi apa yang sesuai ?

Biasanya..kerja part time yang "famous" untuk lepasan SPM macam saya ini :

1) Sales assistant atau cashier
2) Admin atau kerani sementara
3) Kerja di restaurant fast food (KFC/McD/Pizza Hut) atau kedai makan 
4) Promoter
5) Runner/ Dispatch
6) Customer services

Dan, ada satu lagi pekerjaan yang saya lihat sangat mendapat sambutan tinggi iaitu BISNES SPA BERGERAK atau MOBILE SPA 

Sekarang sangat trending dengan bisnes spa ni. 

Taip je kat google, instagram atau mana-mana carian. Berlambak orang kongsikan "Servis Mobile Spa". Macam seronok je. Sebabnya mobile spa ni tak perlukan kedai. Tak payah pening-pening fikir nak sewa kedai (modal besar ooooo), nak buka kedai setiap hari menunggu clients. Bazir masa sedangkan kalau buat mobile spa bila client nak baru pergi. Sambil tolong mak di rumah tapi still ada peluang tambah pendapatan kan. Macam best je buat Mobile Spa kan?

Dalam banyak-banyak peluang untuk mulakan bisnes Mobile Spa, apa kriteria yang perlu saya titikberatkan? Iyelah. saya baru nak kenal dunia pekerjaan. Tiada basic atau kemahiran. Nak mulakan sesuatu perniagaan haruslah keluarkan sedikit modal dan perlu kaji dengan teliti kursus spa yang mana adalah yang terbaik untuk saya. 

Hasil bacaan saya, ada beberapa Tips Memilih Kursus Spa Yang Betul :

1. Pastikan modalnya tidak terlalu besar  .

2. Kursus ada sijil, ada training secara praktikal & berlesen untuk pastikan kita dapat menjalankan bisnes spa dengan betul tanpa melanggar mana-mana peraturan

3. Pastikan ada jaminan dan 'proven result' bahawa ilmu dari kursus spa tersebut jika digunakan boleh memberi pulangan modal dengan cepat sekaligus memberi keuntungan berganda-ganda!

4. Fleksibel. Boleh set kan bila kita boleh hadiri kursus tersebut. Malah kelasnya juga tiada restriction untuk tidak boleh bawa anak/suami/teman. Boleh hadiri kelas secara santai

5. Simple dan tidak renyah. Sampai makan masa berhari hari. Biar simple janji effective.

6. Dipercayai. Buat "backgroud check" dengan siapa kita berurusan untuk sertai kursus spa tersebut. Minta link Facebook / Instagram / Blog / Website untuk pastikan kursus spa itu benar-benar wujud dan bergerak dengan aktif sehingga hari ini. Ini untuk mengelakkan penipuan atau "scam".Tiada hidden charge yang membebankan.  



7. Pastikan berbaloi. Berapa modal yang dikeluarkan & apa yang akan diperolehi


Selepas membuat pembacaan dan penilaian. Ada satu projek yang sedang menjalankan Kursus Mobile Spa kepada sesiapa saja, termasuk lepasan SPM, penganggur, wanita bekerja ataupun surirumah. Dengan Hashtag dia Facebook atau Instagram #TheWalkingBeauty (TWB) atau Spa Shaklee. Memang baaaanyak sangat bukti projek TWB  ini sangat dipercayai dan bergerak aktif sehingga sekarang !



1. Modal menyertai kursus spa tak sampai RM3K pun! Masih rasa mahal...cuba baca sampai habis apa yang kita bakal dapat dengan modal serendah ini. 

2. Bersijil, Training secara praktikal & One-To-One



3. Jaminan proven result? Dah terbukti ramai yang sertai spa TWB dah mendapat hasil yang sangat banyak dan menguntungkan! Klik sini untuk lihat betapa ilmu yang TWB ajar adalah ilmu buat duit!

6 PENJURU PENDAPATAN !



4. Fleksibel, TWB Bisness Mudah

Pelajar universiti tahun akhir berjaya buat duit walaupun sibuk !



Sambil buai anak pun boleh



Sambil bercuti pun boleh tambah duit poket
5. Simple. Belajar dan praktikal 5 courses rawatan kecantikan + 1 advance course cuma dalam 2-3 jam sahaja dan balik dari training sudah boleh BERMULA BISNES SPA SENDIRI !!! Rahsia ilmu TWB, simple tapi powerful dan effective.

6. Dipercayai. Tiada sebarang penipuan atau hidden Yakin dengan sitem bisnes TWB  yang 100% keuntungan milik sendiri.

7. Berbaloi sangat-sangat. Bayangkan hanya RM2999 boleh belajar 5 + 1 advance course?



- facial relaxing treatment
- body scrub
- sauna herbs
- aroma milk bath
- foot & hand spa


Tambahan, dapat belajar Make Over 360° yang sangat best ! (Rujuk poster)


dan satu lagi advance course!

Paling best dan paling berbaloi, selepas training kita tidak akan terpinga-pinga bagaimana untuk bermula. Kita akan dimasukkan dalam support group yang meriah beautician TWB yang sudah berpengalaman dan juga baru menyertai. Tambah ilmu dan tambah kenalan juga !

Kita juga akan mendapat peralatan spa (seperti Beg spa, ion massage), satu kit spa beserta beberapa health & beauty product yang lain.




Berbaloi-baloi bukan?



Alhamdulillah, saya dah temui satu pekerjaan part time yang boleh dilakukan sementara menunggu keputusan SPM keluar !


Setidaknya, apa sahaja keputusan SPM yang bakal saya terima, saya sudah ada back-up plan iaitu menjana pendapatan dengan bisnes Mobile Spa TWB ini 

1) Sekiranya saya diterima masuk ke mana-mana institusi untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi, saya tidak perlu berhenti kerja, buat surat perletakan jawatan atau berat hati untuk tinggalkan pekerjaan part time tersebut. Kerana saya tidak terikat dengan sesiapa dan mana-mana syarikat. Bisnes Mobile Spa ini juga boleh terus saya jalankan walaupun sambil belajar. Bukti sudah ada pelajar tahun akhir universiti masih boleh menjana RM1500 sebulan ! Amazing kan !

2) Sekiranya saya tidak dapat melanjutkan pelajaran, tidak perlu pening-pening fikir apakah nasib saya di masa hadapan. Kerana saya sudah mempunyai satu pekerjaan yang boleh memberi pendapatan yang lumayan ! Tak risau untuk rasa membebankan keluarga kerana saya sudah dapat bantu keluarga dan balas jasa ibu bapa saya.


Alhamdulillah dah nampak peluang cerah ! Berbincang dengan keluarga dan Sertai The Walking Beauty sekarang memang keputusan yang TEPAT !


Saya nak berjaya join TWB macam sis niii !!!!!


Macamana saya nak sertai TWB?

Saya perlu hubungi Puan Mila ni segera dan akan dibantu dan diterangkan secara detail.Yeay !














No comments:

Post a Comment